Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok pre zákazníkov CHICHI BOSS (ďalej len „Reklamačný poriadok“). Znenie a účinnosť od 1.1.2024
 

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Spoločnosť Kidron Aaron Govender - CHICHI BOSS (ďalej len „CHICHI BOSS“ alebo „predávajúci“) týmto Reklamačným poriadkom v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene  a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) riadne informuje spotrebiteľa (§ 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník; ďalej aj „zákazník“ alebo „kupujúci“) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj „reklamácia“), vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.

1.2. Tento Reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), Zákonom o ochrane spotrebiteľa, zákonom č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

1.3. Tento Reklamačný poriadok je v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) Zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom zákazníkovi v každej prevádzkarni, t.j. v každom obchodnom dome CHICHI BOSS a zároveň je zverejnený na internetovej stránke CHICHI BOSS www.chichiboss.sk. Uzavretím kúpnej zmluvy v kamennej predajni, rovnako tak prostredníctvom e-shopu predávajúceho, stáva sa tento Reklamačný poriadok súčasťou zmluvnej dokumentácie medzi zákazníkom a predávajúcim. V prípade rozporu medzi Obchodnými podmienkami a týmto Reklamačným poriadkom má v prípade reklamácií prednosť Reklamačný poriadok.

1.4. Tento Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u predávajúceho v prípade, že kupujúcim (zákazníkom) je podnikateľ (§ 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov; ďalej len „Obchodný zákonník“). Takýto právny vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom, predmetom ktorého je kúpa tovaru (služby) u predávajúceho, sa spravuje príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka (najmä § 429 resp. § 409 a nasl. Obchodného zákonníka). Pokiaľ v konkrétnom prípade nestanovuje záručný list výrobcu dotknutého výrobku inak, záručná doba (záruka za akosť tovaru) je 12 mesiacov od kúpy tovaru kupujúcim - podnikateľom.

1.5. Pojmy a definície uvedené v tomto Reklamačnom poriadku budú mať význam, ktorý (i) je výslovne uvedený v tomto Reklamačnom poriadku, a/alebo (ii) je výslovne uvedený v Obchodných podmienkach CHICHI BOSS alebo na stránke www.chichiboss.sk, a/alebo (iii) je výslovne uvedený v zákone č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa.

1.6. Obchodnými podmienkami CHICHI BOSS sa rozumie dokument s názvom Obchodné podmienky, ktoré vydala spoločnosť Kidron Aaron Govender - CHICHI BOSS a Eva Govender - CHICHI BOSS a s ktorého znením sa kupujúci oboznámil alebo mal možnosť sa oboznámiť v ktorejkoľvek prevádzkarni CHICHI BOSS alebo aj na stránke www.chichiboss.sk).

2. Zodpovednosť za vady predanej veci

2.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci (§ 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka, § 613 ods. 2 a 3 Občianskeho zákonníka).

2.2. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena (§ 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka). Práva zo zodpovednosti za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka zanikajú pri tovare, o ktorých kupujúci pri kúpe a prevzatí veci vedel, resp. bol na ne vyslovene upozornený, pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny.

2.3. Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviaže vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady podľa zákona. Kupujúci má právo požadovať plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením (§ 626 ods. 5 Občianskeho zákonníka), pričom práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady podľa §621 Občianskeho zákonníka nie sú takouto spotrebiteľskou zárukou dotknuté.

2.4. Záručné doby začínajú plynúť dodaním veci. Vec je dodaná v okamihu, keď ju prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ju predávajúci  odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu. 

2.5. Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať nadobúdateľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a čase jej trvania. (§ 505 ods. 2 Občianskeho zákonníka).

2.6. Ak predávajúci pri kúpe tovaru ponúka zákazníkovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na zákazníkovi, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predaným tovarom, preto predávajúci nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však predávajúci o prípadných vadách daru vie, je povinná na ne zákazníka pri ponuke daru upozorniť (§ 629 Občianskeho zákonníka). Ak má dar vady, na ktoré predávajúci zákazníka neupozornila, je zákazník oprávnený ho vrátiť (§ 629 Občianskeho zákonníka). Ak zákazníkovi vznikne právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí), je zákazník povinný vrátiť predávajúci všetko, čo podľa zmluvy dostal a tiež čo dostal z darovacej zmluvy ako závislej zmluvy od kúpnej zmluvy, t.j. aj tovar prijatý ako dar (§ 457 Občianskeho zákonníka v spojení s § 48 ods. 2 a § 52a ods. 2 druhá veta Občianskeho zákonníka).

3. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamácie)

3.1. Kupujúci môže vytknúť vadu predanej veci v ktorejkoľvek prevádzkarni CHICHI BOSS, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy (§ 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka). 

3.2. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 2.1. až 2.3. Reklamačného poriadku (záručnej doby). Právo odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť podľa predchádzajúcej vety má kupujúci iba, ak sám kupujúci nie je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti, pričom kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim. (§ 621 ods. 2 a 3 občianskeho zákonníka).

3.3. Kupujúci má voči predávajúcemu právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú predávajúci zodpovedá, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Právo podľa predchádzajúcej vety si musí kupujúci uplatniť u predávajúceho najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

3.4. Právo na opravu si kupujúci uplatňuje v ktorejkoľvek prevádzkarni CHICHI BOSS alebo u iného podnikateľa určeného na opravu v záručnom liste (ďalej len „záručný servis‟). Ostatné práva zo zodpovednosti za vady, t.j. právo na výmenu tovaru, právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) a právo na primeranú zľavu si kupujúci uplatňuje v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, t.j. v ktoromkoľvek obchodnom dome CHICHI BOSS.

3.5. Predávajúci, alebo ním poverený zamestnanec služieb zákazníkom alebo záručný servis, poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť (§ 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka). Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu, v takom prípade sa na opakované vytknutie vady nevzťahuje postup podľa prvej vety tohto bodu (§ 622 ods. 4 Občianskeho zákonníka). 

3.6. Ak sa preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu podľa bodu 3.5. Reklamačného poriadku má kupujúci právo si u predávajúceho uplatniť právo na náhradu nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

3.7. Písomným potvrdením o vytknutí vady je kópia reklamačného protokolu. Ak zákazník uplatnil reklamáciu prostriedkami diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť zákazníkovi bez zbytočného odkladu e-mailom, ak mu je tento známy. 

3.8. V prípade, že sa zákazník informuje na spôsob vybavenia reklamácie, predávajúci mu poskytne informácie o spôsobe a stave reklamácie sám alebo prostredníctvom autorizovanému servisu. V súlade s prozákazníckym prístupom predávajúci alebo ním poverený zamestnanec vždy poskytne zákazníkovi potrebnú súčinnosť k tomu, aby jeho reklamácia, či už je vybavovaná priamo predávajúcim alebo autorizovaným servisom, bola vybavená k spokojnosti zákazníka riadne a včas.

3.9. Predávajúci vydá vybavení reklamácie písomný doklad, ktorým je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie alebo list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie. Ako doplnkové oznámenie k písomnému dokladu môže predávajúci zaslať kupujúcemu SMS správu obsahujúcu informáciu o vybavení reklamácie s písomným potvrdením o jej odoslaní, prípadne e-mailom, ak ho má k dispozícii.

3.10. Kupujúci má aj po uplatnení práv zo zodpovednosti za vady naďalej právo na náhradu škody, ktorá mu bola vadou spôsobená (§ 621 ods. 4 občianskeho zákonníka).


4. Všeobecné podmienky reklamácie

4.1. Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady v CHICHI BOSS je zákazník povinný:

a) predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázať, že tovar bol kúpený v ktorejkoľvek prevádzkarni CHICHI BOSS,

b) zabezpečiť, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste (fyzicky nepoškodený, nenosený, nepoužitý, so všetkými originálnymi visačkami, nepoškodený živelnou udalosťou, neporušené originálne visačky atď.),

c) odovzdať predávajúcemu tovar v prípade uplatnenia reklamácie na príslušenstvo k predanému tovaru,

f) poskytnúť súčinnosť pri vyplnení reklamačného protokolu povereným pracovníkom CHICHI BOSS a podpisom vyjadriť súhlas s jeho obsahom.


5. Spôsob vybavenia reklamácie 

5.1. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci, vrátením zaplatenej sumy alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti(§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka).

5.2. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa 6.1. Reklamačného poriadku.

5.3. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote, ihneď, v zložitých prípadoch do troch (3) pracovných dní, a v odôvodnených prípadoch najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu veci, do 30 dní odo dňa čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval. Náklady prevzatia veci na účely opravy alebo výmeny, rovnako tak náklady dodania opravenej veci alebo náhradnej veci znáša predávajúci. Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

5.4. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci  bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj(§ 623 ods. 5 Občianskeho zákonníka). 

5.5. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Pedávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a  opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.

5.6. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak 

a) predávajúci vec neopravil ani nevymenil,

b) predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka, 

c) predávajúci odmietol odstrániť vadu, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti,

d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,

e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo 

f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho. 

5.7. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 6.6. vyššie, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.

5.8. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

5.9. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady kupujúceho. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu ihneň v ktorejkoľvek prevádzkarní, alebo najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

5.10. Ak sú s tovarom poskytované darčeky (vrátane tovaru dodaného v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie zákazníkovi prezentované ako darček k tovaru, ktorý zákazník môže vrátiť do 14 dní bez udania dôvodu), zákazník je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie zákazníka. Tento bod sa neaplikuje v prípade darčeka, ktorý má formu elektronického obsahu.

5.11. Predávajúci odstráni vadu digitálneho plnenia v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu digitálneho plnenia a účel, na ktorý kupujúci digitálne plnenie požadoval. 

5.13. Predávajúci môže odstránenie vady odmietnuť, ak odstránenie nie je možné alebo ak by mu spôsobilo neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by malo digitálne plnenie bez vady a na závažnosť vady.

5.14. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny, ak sa digitálne plnenie dodáva za protiplnenie, ktoré spočíva v zaplatení ceny, alebo môže odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak 

a) odstránenie vady nie je možné alebo by spôsobilo predávajúcemu neprimerané náklady,
b) predávajúci neodstránil vadu podľa § 852k ods. 1
c) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje právo kupujúceho na okamžitú zľavu z ceny alebo odstúpenie od zmluvy, alebo 
e) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho. 

5.15. Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby prijaté na základe zmluvy ihneď na ktorejkoľvek prevádzkarni alebo do 14 dní od oznámenia odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri zaplatení ceny, ak kupujúc výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. V

6. Zodpovednosť za vady predaného tovaru podľa prísnejších zásad

6.1. Predávajúci a zákazník môžu dohodnúť zodpovednosť za vady predaného tovaru podľa prísnejších zásad, než ustanovuje zákon (§ 626 ods. 1 Občianskeho zákonníka); uvedené sa nevzťahuje na tovar osobnej hygieny, v prípade vád ktorého predávajúci nezodpovedá zákazníkom podľa prísnejších zásad, než ustanovuje zákon.

6.2. Predávajúci poskytuje zákazníkom 7 dní od dátumu nákupu tovaru na odskúšanie jeho funkčnosti a veľkosti (len jednorazové odskúšanie, nie priebežné používanie počas 7 dní) a navrhuje uzavretie dohody o prísnejšej zodpovednosti za vady predaného tovaru podľa prísnejších zásad uvedených v bode 6.3. každému zákazníkovi, ktorý (i) si uplatní reklamáciu do 7 dní od dátumu nákupu tovaru z dôvodu jeho nefunkčnosti. Predávajúci nenesie zodpovednosť v rozsahu stanovenom v tomto článku 6. v prípadoch, kedy tovar vykazuje vadu spôsobenú jeho nesprávnym alebo neodborným použitím zákazníkom, mechanickým poškodením, priebežným používaním a v prípadoch tovaru osobnej hygieny; v takom prípade sa neuplatní postup podľa bodov 6.3 a nasledujúcich tohto článku a pri vrátení tovaru zákazníkom sa uplatní postup vymedzený v článku 5 upravujúcom záručné reklamácie.

6.3. Ak zákazník zistí, že tovar je nefunkčný a z toho dôvodu do 7 dní od dátumu nákupu uplatní reklamáciu, predávajúci mu nad rámec zákona poskytuje právo na okamžitú výmenu tovaru alebo okamžité odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) aj v prípadoch, keď podľa zákona by mal len právo na opravu alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny. Pri tovare ak kupujúci zistí mechanické poškodenie zo strany kuriérskej spoločnosti tovaru a z toho dôvodu do 7 dní od dátumu nákupu uplatní reklamáciu.

6.4. Predávajúci zodpovedá za vady predaného tovaru podľa prísnejších zásad tak, ako je uvedené v bode 6.3. tohto článku za súčasného splnenia týchto podmienok:

a) kupujúci uplatní reklamáciu do 7 dní od dátumu nákupu z dôvodu nefunkčnosti tovaru,

b) kupujúci predloží doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukáže, že tovar bol kúpený v ktorejkoľvek prevádzkárni CHICHI BOSS, alebo na eshope,

c) kupujúci predloží tovar zabalený v originálnom nepoškodenom obale (originálny obal pozostáva z fólie a krabice) s príslušenstvom,

d) tovar nejaví známky používania,

e) tovar spĺňa všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste (fyzicky nepoškodený, nepoškodený živelnou udalosťou, neporušené originálne visačky atď.),

f) predávajúci zodpovedá za mechanické poškodenie predaného tovaru ak predávajúci zabezpečoval dovoz tovaru, kupujúci pri dovoze rozbalil, prehliadol a v prípade zistenia mechanického poškodenia priamo u poverených zamestnancov uplatnil reklamáciu podľa prísnejších zásad.

6.6. Je výlučne na zákazníkovi, či využije práva, ktoré mu predávajúci poskytuje v článku 7. tohto Reklamačného poriadku. Ak zákazník uplatní reklamáciu podľa bodu 7.3., má sa za to, že došlo k dohode predávajúceho a zákazníka podľa § 626 ods. 1 Občianskeho zákonníka. Ustanovenia článku 7. tohto Reklamačného poriadku o zodpovednosti za vady predaného tovaru podľa prísnejších zásad sa primerane aplikuje článok 4 tohto Reklamačného poriadku.

6.7. Ak zákazník nesplnil podmienky reklamácie podľa prísnejších zásad, jeho reklamácia bude zo strany predávajúceho vybavená v súlade s článkom 6 tohto Reklamačného poriadku a príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi tak, aby jeho zákonné práva neboli dotknuté.

6.8. Predávajúci je povinný na žiadosť zákazníka poskytnúť záruku písomnou formou (t.j. vydať a potvrdiť záručný list), ak na tento účel nepostačuje doklad o kúpe tovaru. Ak zákazník z dôvodu ponechania si možnosti využitia článku 7. tohto Reklamačného poriadku nepožiadal o poskytnutie záruky písomnou formou (t.j. o potvrdenie záručného listu) v deň nákupu, ani počas 14 dní odo dňa nákupu, predávajúci mu na jeho žiadosť vydá a potvrdí záručný list kedykoľvek neskôr po predložení dokladu o kúpe, prípadne preukázaní, že tovar bol kúpený v ktorejkoľvek prevádzkárni CHICHI BOSS iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti.

 

7. Pozáručné opravy

7.1. Predávajúci je oprávnený sprostredkovať zákazníkom pozáručné opravy prostredníctvom dohodnutých partnerov, a to v lehotách, spôsobom a v cenách určených týmto partnerom predávajúceho pre zákazníka. Predávajúci informuje zákazníka bez zbytočného odkladu po obdržaní týchto informácií od partnera.


8. Alternatívne riešenie sporu

8.1. V prípade, že medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci  domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho, kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo informuje kupujúceho  na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť kupujúceho podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

8.2. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.